ניהול נכסים בקפריסין

השקט הנפשי שלך


ניהול נכסים - ראש שקט עבור בעל דירה בכל רגע נתון

 

 ICY מציעה בלעדית ללקוחות שרכשו דרכנו דירה, בית או משרד, המשך לווי וניהול הנכס לטווח הארוך, עבורכם, כאשר הנכס שלכם נמצא מעבר לים, ומעבר לפינה עבורנו.

ניהול נכסים הוא "Game Changer" כשזה מגיע לקנייה או השקעה בנכס בחו"ל, שכן בעל הבית לא נמצא בקרבת הנכס שלו וטכנית, לא יכול לטפל בבעיות אם צצות. ניהול יעיל ואמין מבטיח שמירה קפדנית על מצב הנכס באופן שוטף וכן תשואה מקסימלית.

במהלך השנים האחרונות ניהלנו עשרות נכסים. נענינו לכל קריאה של השוכר, המשכיר או הקונה, עמדנו בקשר מול הרשויות הרלוונטיות כדי לוודא תשלומים במועד, דאגנו שהנכסים ימשיכו לעמוד בסטנדרט גבוה מכל הבחינות ובעיקר אפשרנו שקט נפשי ללקוחות שלנו וידיעה שההשקעה שלהם נמצאת בידיים טובות.

הלווי שלנו מבטיח לשמור על האינטרסים שלכם כבעלי דירה, מעניק שירות בעברית ושומר על תקשורת תקינה מול השוכרים. אנו מתחייבות ומנגישות שקיפות מלאה באמצעות דוחות פיננסיים חודשיים ושנתיים וגישה לפורטל לקוחות (בפיתוח).

צוות המשרד אחראי על השירותים הבאים:

  • פתיחת חשבון בנק מקומי על מנת להסדיר תשלום שכירות ישירות לבעל הנכס 
  • בדיקת הנכס
  • איתור דיירים, בדיקת מהימנות, הארכת וסיום חוזה
  • החלפת דיירים מיד בסוף תקופת שכירות 
  • קשר רציף עם ועד הבית 
  • תשלומים – גביית שכ"ד, חשבונות, תשלום עבור תיקונים
  • מענה מיידי לכל פניה של הדיירים בכל יום ובכל שעה
  • ליווי בעלי המקצוע שמגיעים לעבודה בדירה בעת הצורך
  • תיעוד מלא של הדירה מהרגע הראשון כולל חוזים, שוכרים, שיפוצים, תשלומים לרשויות השונות וכד'.
  • הגשת דוחות ניהול על בסיס קבוע
  • מענה בעברית וגישור על פערי תרבות, שפה ונהלים מקומיים

כמו בכל תחום, גם קניית נכס מלווה בחתימה על חוזה וייעוץ של גורם משפטי שעניינו לשמור על האינטרסים של כל אחד מהצדדים,  על אחת כמה וכמה כשמדובר ברכישת נכס במדינה אחרת בעלת נורמות וחוקים שונים.

קונה הנכס חייב עו"ד מקומי שדובר את שפת המקום, שייצג אותו מול הרשויות והמשרדים הרלוונטיים בתהליך הקנייה ויהיה אחראי על הסעיפים הבאים:

  • בדיקת נאותות של המוכר.
  • בדיקה מקיפה וקפדנית של הנכס
  • שליטה בסעיפי החוק בכל הקשור להגירה ורגולציה.
  • ניהול המו"מ 
  • שמירה על האינטרס והביטחון של הרוכש כמו רישום הנכס על שמו,  הפחתת המע"מ ברכישת דירה מיד ראשונה, פינוי דיירים, חוזים וכד'.

מיסים ותשלומים בעת רכישת דירה:

  • מס בולים – 0.15% – 0.20%
  • מס העברה – 1.5%- 4% מס מדורג לפי שווי הנכס ברכישת נכס יד שנייה. משולם בעת העברת הבעלות בנסח הרישום במרשם המקרקעין. 
  • מע"מ – 5% / 19% – ברכישת נכס יד ראשונה. משולם יחד עם כל תשלום אשר מעבירים לקבלן / יזם. במידה ומדובר בדירה ראשונה לרוכש,  קיימת הטבה המקנה החזר של 14% במע״מ. יש לעמוד במספר תנאים כמו, שהדירה תשמש את הבעלים לשימוש פרטי או שיש להחזיק בנכס לא פחות מ 10 שנים. חשוב מאוד להבין, שבמידה והדירה כן תימכר במהלך 10 השנים הראשונות, יושלם המע"מ באופן יחסי ל- 19% כמקובל במדינת קפריסין באופן יחסי לתקופה בו החזיק הרוכש בנכס.
  • הפקדת חוזה – 50 אירו, ההפקדה נעשית בלשכת רישום המקרקעין על מנת להגן על הרוכש, בהפקדת החוזה, נרשמת הערת אזהרה על שם הרוכש ומייצרת סוג של בטוחה רישומית על הנכס.
  • ליווי עו"ד – חובה בכל עסקה, עו"ד מקומי יפקיד את החוזה על שם הרוכש במרשם המקרקעין, ידאג לרשום את הרוכש ברשויות המע"מ לצורך קבלת ההחזר של המע"מ.                 

 

  • תשלום מס מתבצע מעל הכנסות של מעל 19,500 אירו בשנה. כלומר – מס על הכנסה מדמי שכירות מתחת לסכום של 19,500 אירו, הינו פטור. מעל סכום זה, יש חובת תשלום מס מדורג, במקרה זה אנו ממליצים לפתוח חברה קפריסאית ולשלם מס של 12.5% על הכנסות אשר יהיה נמוך מהמס על ההכנסה ה"רגיל".
  • בעלים של נכס שחייב בתשלום מס בקפריסין כמפורט מטה:
    • מס GHS  – תשלום של 2.65% משכר הדירה
    • defense tax- 2.5%
  • במידה והנכסים יושבים תחת חברה אין תשלום של GHS.

** המס אשר יש לשלם בקפריסין אינו משפיע על המס אשר בעל הנכס צריך לשלם במדינה אליה מחויב, לא קיימת אמנת מס בין מדינת ישראל למדינת קפריסין ועל כן על כל בעל נכס, לדווח לרשויות המס ולהשלים את תשלום המס כחוק.

  • תשלום של 20% על רווח הון (על ההפרש בין מחיר מכירה למחיר קניה)
נשמח להיפגש, הקפה עלינו